Vállalkozási ügyintézés

2013. január 1-től  ismét megváltoznak az egyéni vállalkozással kapcsolatos nyomtatványok

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy 2013. januártól megváltoznak az egyéni vállalkozással kapcsolatos letölthető nyomtatványok. Kérjük, hogy ettől az időponttól kezdve az új nyomtatványokat használják az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyintézéshez.

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény (Evectv.), valamint a kapcsolódó végrehajtási rendeletek – 2010. január 1-jei hatályba lépésüket követően –  a tevékenység megkezdésének bejelentése kivételével megszüntetik az okmányirodákban történő személyes ügyintézés lehetőségét. Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése marad az az egyedüli ügytípus, amely mind személyesen az okmányirodában, mind pedig elektronikus úton intézhető lesz.

2010. január 1-jét követően a változás-bejelentési, a szünetelés, illetve megszüntetés bejelentési ügyek kizárólag elektronikus úton – erre szolgáló elektronikus nyomtatványok igénybevételével – az Ügyfélkapun keresztül kezdeményezhetőek.

Ezen időpontot követően a vállalkozói igazolvány kiváltása a tevékenység megkezdésének és folytatásának nem feltétele, az csak az ügyfél (egyéni vállalkozó) kérésére kerül kiállításra. A 2010. január 1-jét megelőzően kiadott vállalkozói igazolványok a bennük foglalt adatok megváltozásáig, illetve visszavonásukig továbbra is érvényesek maradnak.

A nyomtatvány letöltésének és kitöltésének folyamata a következő:

Kérjük első lépésként töltse le ÁNYK – t (Általános Nyomtatványkitöltőt Alkalmazás) az alábbi helyről:

Általános nyomtatványkitöltő alkalmazás

Ezt követően válassza ki mely típusú nyomtatványt (tevékenység megkezdése illetve változás bejelentés) szeretne használni, majd töltse le azt.

A kiválasztott nyomtatványt le kell mentenie a számítógépre, majd az ÁNYK program segítségével megnyitva kitölteni ( a kitöltési útmutató segítségével).

A kitöltött űrlapokat az Ügyfélkapuba (http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu) történő bejelentkezést követően az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti fel

A folyamathoz kapcsolódó kérdéseivel, észrevételeivel kérjük, forduljon a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központhoz a 189-es (helyi tarifával hívható) kék számon, vagy a 189@ugyfelvonal.hu e-mail címen.

Hatósági bizonyítvány iránti kérelem és kitöltési útmutató egyéni vállalkozók részére

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük