Bentlakásos program

Közös táborozás

2014. június 23–29. között a Pétervásárai Tamási Áron Általános Iskola és a Boglári Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Óvoda közös táborozáson vett részt a Dunakanyarban, mely nagyon változatos programjaival tette érdekessé a hetet a tanulók számára.

A péterkei diákok hétfőn reggel 8 órakor indultak autóbusszal Esztergomba, ahol a testvériskola diákjai is csatlakoztak hozzájuk a szálláson, mely a Gran Camping volt. Ebéd után a délutáni órákban, hogy az ismerkedést megkönnyítsük, drámajátékokkal és csapatépítő programokkal tettük színesebbé ezt a napot.

A keddi nap egy frissítő-túlélő tornával indult, majd reggeli után Visegrád nevezetességeit ismerhették meg a tanulók, többek között sétahajózás, a Királyi Palota megtekintése, fegyverbemutató Salamon tornyában és a bobpálya kipróbálása is szerepelt az érdekességek között. Délután, ha még valaki nem fáradt volna el kellőképpen, asztaliteniszben és labdarúgásban használhatta fel maradék energiáit.

A szerdai napon váltó-sorversennyel kezdődött a délelőtti tevékenységek sora, majd ebéd után kétféle program várt a tanulókra, a csoport egyik része esztergomi városfelfedező túrán vett részt (GPS alapú geoláda felkutatás) a másik része pedig lézerharcjátékban és footballon játékban tehette magát próbára a tábor terültén. A kora esti órákban tollaslabda, röplabda és kosárlabda mérkőzéseken is részt vehettek a diákok.

Csütörtökön délelőtt a tábor adta lehetőségeket kihasználva a medencés feladatoké volt a főszerep, úgymint a medencés váltóversenyé és a vízipólóé. Délután az előző nap csapatai helyet cseréltek, így lehetőség nyílt arra azoknak is, akik előző nap kimaradtak a városfelfedezésből, a lézerharcból és a footballon nevű játékból, hogy kipróbálják mindezeket. A kora esti órákban volt mód asztaliteniszre, kosárlabdára és dobóversenyre.

A pénteki napon az úti cél Dömös volt, ahol a Rám-szakadék 12 km-es távját tették meg a diákok, a túra nagyon izgalmas és változatos szakaszokkal bővelkedett. Délután szintén a sporté volt a főszerep, volt itt labda nélküli koordinációs gyakorlat, koordinációs labdagyakorlat, párharc 1:1 ellen, de tollaslabda is.

Szombaton a diákok kis vonattal meglátogatták a szlovák területen fekvő Párkányt és Esztergomot is. Esztergomon belül a Bazilika megtekintése is a programok között szerepelt. A maradék délelőtti és az elkövetkezendő délutáni programok között a főszerepet a labdarúgás foglalta el. Az utolsó nap estéjét egy közös tábortűz rakása tette emlékezetessé, ahol a diákok tánccal és énekkel készültek egymás szórakoztatására.

Vasárnap a diákok lábtenisszel, asztalitenisszel és páros játékokkal múlatták az időt, de jutott még tér a medencés játékoknak/pihenésnek a tábort záró utolsó feladat pedig egy vetélkedő volt, majd búcsúzás után pedig 17.00-kor mindenki elindult haza.

A közös táborozásról készült videó itt tekinthető meg:

A Boglári Általános Iskola diákjainak fogalmazása a táborról

Száraz Cintia

1. nap, hétfő: Először megérkeztünk a diákszállásra, találkoztunk testvériskolai diáktársainkkal. Az ebéd nagyon finom volt: paradicsomleves, rizs csirkecombbal. Utána egy jót fürödtünk a szállás medencéjében. Már bepakoltunk, és örömmel várjuk a következő napot!

2. nap, kedd: Délelőtt elmentünk busszal Visegrádra. Nagyobb megállóink: Pilismarót, Dömös és végül Visegrád. Először hajókáztunk, láttuk Szlovákia gyönyörű hegyes- völgyes tájait. Aztán elmentünk a Visegrádi várba: Mátyás király egykori otthonába. A vár gyönyörű volt, tele sok érdekességgel: Herkules kút, zöldséges-virágos kertek. Engem ez a hely teljesen elbűvölt! Következett utolsó állomásunk a fegyver bemutató. A fegyver bemutatót egy lovagrendbe tartozó vezető tartotta. Megismerkedtünk a számszer íjjal: ami magyar talajmány. Még voltak dobó fegyverek, lándzsák. A bemutató végén felpróbálhattuk a különböző sisakokat, és még egy kínzószéket is. Ezzel mai utazásunk véget ért, és örömmel várjuk a következő napot!

3. nap, szerda: Reggel sporttal kezdtünk: ügyességi feladatokkal, focimeccsekkel. A verseny kezdetekor vegyes csapatokra lettünk elosztva. Bár a mi csapatunk az ügyességi feladatokban csak 3-4 helyet ért el, a fociban minden meccset megnyertünk. Aztán délután, térkép segítségével tájékozódnunk kellett a városban. A Széchenyi téren egy évszámot kellett keresni, és a szobrokat megnevezni. A mi csoportunkkal történt valami, ami mással nem: eltévedtünk! Úgy, hogy vissza kellett mennünk. A Kossuth hídon álltunk meg, a hol az x volt, de ott nem volt senki. Ezért elindultunk a híres macskalépcső felé.199 lépcsőt másztunk meg. Amikor felértünk láttuk a híres Esztergomi Bazilikát. Persze ott még várt ránk pár feladat. Az első, amit Lili teljesített, az volt hogy ahány tollat elkapsz, annyi pontot kap a csapat, Lilinek sikerült az összes tollat elkapnia így a csapat kapott 6 pontot. Aztán egy alakzatot kellet úgy alakítanunk, hogy minél kevesebb láb legyen a földön. Nekünk 0 láb volt lent a földön, megnyertük! A válaszaink is jók voltak az egyik feladatban, így lettünk harmadikak. Nagyon örültünk neki és örökre szóló barátságot kötöttünk egymással.

4. nap, csütörtök: Reggel a szél miatt, foci helyett elmentünk Szlovákiába. Átgyalogoltunk a Mária Valéria hídon, ami összekötötte Magyarországot és Szlovákiát. A hídról tisztán lehetett látni a gyönyörű Esztergomi Bazilikát. A híd közepénél már ki volt írva: Szlovákia. Amikor átértünk kaptunk szabadidőt is. Mindenki azonnal a fagyishoz ment, aki arról volt híres, hogy dobálja a fagyikat. Bendegúz egy különleges fagyit kapott, amit a két magyar miniszterelnökről neveztek el: kávészemből volt a szemük, és tölcsérből a kalapjuk, orruk. Aztán délután a fiuk elmentek térképpel tájékozódni, amit mi tegnap csináltunk. A lányok pedig lézer harcoztak, és buborék fociztak, de abból az lett, hogy egymást löködtük, én fejre is álltam. Hát így telt a mai napunk, és örömmel várjuk a következőt!

5. nap, péntek: Reggel elindultunk a Rám szakadékhoz, hogy megmásszuk. Amikor odaértünk a vezetőnkkel elindultunk be az erdőbe. Eleinte még meleg volt, de aztán lassan lehűlt a levegő. Persze az út nem volt veszélytelen. Mindenhol nagy kövek, patakok, valahol még létra is volt a vízesés mellett, de persze minden gyönyörű volt! Amikor felértünk a tetejére nagyjából 5 kilométert tettünk meg, és csak most jött az, hogy le kellett mennünk a meredek dombokon. Szerencsésen leértünk. Amire leértünk, már elfáradtunk. Visszabuszoztunk Esztergomba, és elmentünk pihenni. Aztán este fél nyolckor kimentünk számháborúzni. Könnyű volt elbújni, de sok volt a nyílt terep, ezért le is lehetett olvasni a számokat. Este 9 óráig játszottunk, de addigra már el is fáradtunk. A mai nap is ilyen csodálatosan telt. Örömmel várjuk a következő napot!

6. nap, szombat: Reggel kisvonattal átmentünk Szlovákiába a Mária Valéria hídon keresztül. Szlovákia ugyanolyan elbűvölő, mint máskor. Annyira volt időnk, hogy megálljunk az ismerős fagyisnál. Most Reni kapott különleges fagyit, ami szerintem három madarat ábrázolt. Következő állomásunk az Esztergomi Bazilika volt. E Gyönyörű volt! Tele voltszép nagy festménnyel, boltível, és latin feliratokkal. Az oltár is meseszép volt. A Bazilika elé is elmentünk, ahol láttuk Szent István király szobrát. A mai napunk ezzel véget ért, és sajnos a tábor is. Szerintem ez a hét nagyon jó programokkal, kirándulásokkal volt tele, én nagyon élveztem, és hiányozni fognak testvériskola társaink!

Rádi Lili: Táborozás Esztergomban!

Nagy izgalommal vártam a június 23-át, mert táborba indultunk az osztályommal. Délelőtt 10 órakor felszálltunk a buszra és elindultunk Esztergomba. Az út hosszú és nagyon meleg volt. De aztán a többórás utazás után végre megérkeztünk a Grand kempingbe, itt mindenki elfoglalta a szállás helyét, majd köszöntöttük barátainkat a Pétervásárai gyerekeket akikkel együtt töltöttük el az egy hetet. Ezt követően egy medence partival hűtöttük le magunkat. Aztán vacsorázni mentünk. Majd az első napunk méltó lezárása ként elsétáltunk a Duna partra ahol meg néztük a naplementét. Így ért véget az első napunk.

A 2. nap hajókáztunk egyet a Dunán, majd miután ki kötöttünk elsétáltunk a Visegrádi királyi palotába aztán a Salamon toronynál végig néztünk egy fegyver bemutatót. Innen bobozni mentünk. Ez volt 2. napunk utolsó programja izgalmas nagyon jó nap volt.

A 3. napunkat közös sportolással kezdtük a Pétervásárai gyerekekkel. Akadályversenyben és sorversenyekben mérhettük össze erőnkét, ezt követe a lézer harc itt fegyvert fogtunk és lőttük egymást jó kis csapatépítő program volt. Ezt a Col-túra program követe. Ez volt a 3. nap befejező programja.

A 4. napot egy kis lézer harcolással kezdtük, miután bemelegedtünk jött egy kis GPS játék tájékozódás a városban. Aztán, hogy használtuk az agyunkat jöhetett egy kis test mozgás gömb focizás séta Párkányban fagyizással egybe kötve. Hogy tényleg jól elfáradjunk Balatonboglár Pétervására focimeccsel zártuk a programokat, de akinek esem volt elég úszkálhatott vagy napozhatott is. Így telt a 4. napunk.

Az 5. nap szobaszemlével kezdődött, majd neki vágtunk a Rám szakadék meg mászásának, ami 12 kilométeres túra volt. Ez egy csodálatos és nagyon fárasztó program volt, de energiánk még így is maradt ezért a kempingben még úszkálhatunk és szám háborúztunk is egy jót. Ez volt 5. napunk.

A 6. napon vonatra szálltunk első állomásunk Párkány volt ahol egy fagyi zsonglőr fagyi gombócokat dobált ezzel a mutatványával kápráztatót el bennünket. Ezt követően ismét vonatra szálltunk és elmentünk megnézni az Esztergomi Bazilikát. A programok után visszamentünk a kempingbe ahol egy tábor tüzes partival zártuk le az egy hetes tábort és búcsút vetünk a Pétervásárai barátainktól.

A 7. nap reggel már mindenki becsomagolt bőröndökkel várta a buszt, ami már haza fele vitt bennünket. Csodálatos egy hét volt, tele felejthetetlen élményekkel, amiért köszönettel tartozunk osztályfőnökünknek Csilla néninek, amiért meg szervezte nekünk ezt az utazást. Köszönjük!

Galambos Dóra: Egy csodás hét Esztergomban

Osztálytársaimmal régóta vártuk ezt a kirándulást Esztergomba. Kerek egy hét várt ránk, amit a barátaimmal és a Pétervásárai gyerekekkel tölthetünk majd el.

Hosszú buszozás után megérkeztünk táborhelyünkre. Felfedező útra indultunk el a lányokkal. A séta után medence parti várt minket .A naplementét a Duna partjáról néztük. Jó móka volt kacsázni a vízen. Hosszú volt az a nap, fáradtan mentünk aludni.

Korán volt az ébresztő indultunk a Visegrádi várba, ahol a lovagok korhű páncélzatban lovagi tornát mutattak be nekünk. Hatalmas arénába fegyverbemutató volt. Pár percre mi is lovaggá válhatunk, mikor a Visegrádi vár védői jelmezét magunkra ölthettük. De még nem ért végett a nap, bobozással bővült a délutáni program. Ez a remek nap után visszatértünk a szállásra.

Reggel hamar felkeltünk izgatottan vártuk a reggeli sport versenyeket. Vegyes csapatok voltak. Legtöbbször foci labdával kellett végre hajtani a feladatot. A Pétervásárai lányok és a Balatonboglári lányok dzsipi eszezni mentek. A fiúk lézer harcozni indultak. A GPS-nél négy fős csapatok voltak. Az egyik csapat eltévedt aggódtunk miattuk nehogy valami bajuk essen. Sok feladatunk volt, pl. kaptunk lapokat és azokat kellett megoldanunk. Vége felé egy olyan feladatott kaptunk, hogy minél kevesebb láb érhet le a földre. Minálunk csak egy láb ért le. Végén izgatottan vártuk, hogy ki lesz az első. Mi a másodikak lettünk. Nagyon jól telt ez a nap alig vártam, hogy visszaérjünk, mivel kíváncsi voltam, hogy a fiúk mit csináltak. Mi nem mesélhettük el a fiúknak, hogy velünk mi történt, hogy ne legyen nekik olyan könnyű.

Csütörtök reggel fáradtan, de kíváncsian vártam ezt a napot is. Délelőtt átsétáltunk Szlovákiába, ahol egy kis szabad időt kaptunk. Egy fagyi árus bácsi ajándékba a Bendegúznak fagyi hóembert készített. Nem is értem, hogy bírta megenni, olyan nagy volt a fagyi! Délután a fiúk elmentek GPS-zni a lányok lézer-harcozni. A lézerharcban 6 fős volt egy csapat. A feladat: egy ember, aki az orvos aki adja a többieknek az életet. Ha meglőnek, egy életed lemegy a 15-ből. Nekem nagyon tetszett! Háromszor folyamatosan Anita nénivel voltam, mert ha összefogtunk, akkor mindig mi nyertünk. Akik éppen nem lézer-harcoztak, azoknak egy nagy buborékba be kellett mászniuk és úgy kellett focizniuk. Én olyan kicsi voltam, hogy ki se látszottam, még csaknem is láttam semmit. Én este korán mentem aludni, mert nagyon elfáradtam.

Másnap reggel, ha lehetett volna fel sem keltem volna. Reggelinél megtudtuk a programot, a Rám szakadékba túrázunk! Amikor megérkeztünk kicsi séta várt ránk. Az út negyedénél néhányan ott maradtak, mert tudták, hogy nem bírják majd a tempót tartani, vagy fájt valamijük. Én inkább elmentem, ilyen szép helyett ki nem hagytam volna. Amikor beértünk az erdőbe, akkor már csak a mi hangunkat és a patak csobogását a madarak csicsergését lehetett hallani. Nekem nagyon tetszett a táj. Sajnos egyszer belecsúsztam a patakba, egyszer meg a sárba, de nem érdekelt, mert belemerültem a táj szépségébe. Ha lehetett volna, akkor ott maradtam volna. Sajnos vissza kellett menni a szállásba, de soha nem fogom elfelejteni, milyen szép a Rám szakadék!

Este hat órakor számháború volt. Néhányan csaltak úgy, hogy a kuka tetejét a fejükhöz tartották, így nem tudtuk leolvasni, de csináltak olyat is, hogy lefeküdtünk a földre és felfordítottak minket, megütöttek. De attól még jó móka volt. Nagyon jó volt ez a nap, sok képet csináltam, amit alig vártam, hogy megmutassam a családomnak. Kora reggel átmentünk kisvonattal Szlovákiába. Ott fagyiztunk és vásároltunk. Aztán elvonatoztunk a Bazilikához. Bementünk, körbenéztünk, hatalmas szobrok díszítették a falakat. A festmények gyönyörűek voltak. A Bazilikából visszasétáltunk szállásra. Délután szabad időt kaptunk, este tábortűz, ahol csoportok műsort adtak elő, mi táncoltunk. A Sziszi, Cinti, Laci, Niki és én egy ősember táncot jártunk. Aztán a balatonboglári csapat együtt táncoltuk a Sirtakit, majd a végén mindenki beszállt. A tábortűz végén megmondták, hogy kié lett a legszebb szoba. A Pétervásárai lányoké és a miénk. Sajnos korán kellett menni aludni, mivel másnap haza utazás várt minket.

Reggel korán indult a busz. Az út előtt elbúcsúztunk egymástól. Nekem a legjobban az Eszti fog hiányozni, mivel ugyan olyan kicsi és ugyanazokat a dolgokat szeretjük. Nagyon sokan sírtak, köztük én is. Nagyon összehozott minket ez az egy hét. Beszálltunk a buszba és már csak a hosszú út állt előttünk.

Amikor megérkeztünk, sokan a szülök nyakába ugrottak és erősen át ölelték. Nagyon jó volt itthon lenni, de hiányzott Esztergom és a pétervásárai gyerekek.

Barna Sziszi:

Sport összeköt nyári tábor

Hétfő

Utazással telt a délelőtt. Balatonboglárról Esztergomba. 10:00 indultunk a Posta parkolótól. 11:30-nál már jeleztek a Péterkeiek, hogy várnak minket. Megérkeztünk a szálláshelyre (Grand Camping) és a nehéz bőröndjeinket bepakoltunk a szobába. Már ebéddel vártak minket, utána pihentünk egy pöppet és egy medence partit tartottunk. Duna parti séta naplemente közben. Ahol kacsázás és kagylógyűjtés zajlott.

Kedd

Gyorsan bevetettük az ágyunkat és mentünk reggelizni utána irány Visegrád. Elgyalogoltunk a buszmegállóig.

Dunán hajókáztunk közben a fiúk történelmi kérdéseket tettek fel, amire szívesen válaszoltam.

Elmentünk Mátyás király palotájába ahol elmém elé tárult akkori reneszánsz építészeti stílus.

Lovagi fegyverbe mutatót tekintettünk meg egy őr bástyánál.

Aztán elmentünk BOB-ozni és ezzel zártuk a napot.

Szerda

Reggel frissen ébredten. Délelőtt sport programok voltak. Délután meg GPS-es játszottunk a városba. ami arról szólt, hogy kaptunk egy térképet egy útvonallal és egy lapot, ami teli volt kérdéssekkel. Ebbe a játékba 2-ak lettünk. Addig a fiúk lézerharcoltak.

Csütörtök

Délelőtt sportprogramok helyett átmentünk Szlovákiába ahol egy szenzációs fagyizáson vettünk részt. Délután meg sportprogramokat tartottuk meg.

Péntek

Korán volt a kelés, mert mentünk a Rám szakadékhoz. nagyon élveztem a túrát. Este számháborúval zártuk a napot.

Szombat

A tábor utolsó napja. Át kisvonatoztunk Párkányba ahol újból fagyiztunk, aztán megnéztük bent azt, Esztergomi Bazilikát. Este műsorokat adtunk elő.

vasárnap

Könnyes búcsút mondtunk Esztergomtól, de már vártak minket haza Balatonbogláron. Összesítve egy nagyon jó táboron vettem részt felejthetetlen élmények maradtak bennem.  Külön köszönet: Tilk Csilla néninek.

Liszt Milán

Nyár Esztergomban

Az idei nyaram legizgalmasabb élménye az esztergomi kirándulás volt.

Vidám arccal léptem be a busz ajtaján, szívem tele reménnyel, várakozással. Hamar eltelt az a három óra, amit a buszba töltöttünk. Megérkeztünk a táborhelyre, birtokba vettük a szállásainkat, amelyben 1 hétig laktunk. Lepakoltunk és már mehettünk is a medencébe, egy pihentető, felüdítő fürdőzésre. Azután lementünk a Duna partjára a naplementében, közben kacsáztunk a kövekkel. Takarodó után aludni kellett volna, bár senki sem tudott. A 2. napon elmentünk Visegrádra. Hajókáztunk másfél órát és utána felmentünk a királyi palotába. Ott megláttuk hogyan élt a középkorban Mátyás király. Azután felballagtunk egy bástya mellé, azt követően lovagi torna következett. Ott láttunk sok régi magyar harci eszközt. Következő programunk egy mini buszos utazás volt, melynek végén boboztunk. A harmadik napon sorversenyek zajlottak le, majd foci és lézerharc. Az elkövetkezendő nap várost néztünk, átballagtunk Párkányba és fagyit vettünk egy „művésztől”. Amint annak vége lett, kaptunk egy térképet a város érdekességeihez. Végül szórakozás a medencében. Jól ki aludtuk magunkat és mentünk a Rám szakadékba ahol számos természeti csodát figyelhettünk meg. Vissza értünk a szállásunkra és számháborút játszottunk. Az éjszaka gyorsan elrepült. A reggelit követően várt ránk a kis vonat, hogy elvigyen Párkányba és vissza az esztergomi Bazilikához. Délután hazaértünk a Grand Kempingbe és jött megint a szórakoztató medence. Az Esztergomban töltött utolsó éjszaka emlékére tábortüzet gyújtottunk és közben táncos előadásokat tartottunk egymásnak. Eljött az utolsó nap. Reggeli után megérkezett a busz, a lányok nagy része sírt, látszott rajtuk, hogy sok barátság szövődött az eltelt egy hét alatt.

Amikor haza értünk mosollyal teli arccal vártak a szüleink. Nagyon jó volt a tábor. Örülök, hogy egy ilyen kiránduláson vehettem részt.

Lujber Nikolett

Esztergomi tábor

1.nap: Reggel 10:00-kor indultunk. Jó hosszú út volt, a Lili mellett ültem. megérkeztünk. Megkaptuk a kulcsot, bepakoltunk. Elmentunk ebédelni. Akkor elmondták a programokat: medence parti, vacsi, Duna parti séta a naplementében… Minden este 22:00-kor volt a takarodó!…

2.nap: Szobaszemle, Visegrádi hajókázás a Dunán, Királyi palota, Fegyverbemutató a Salamon toronynál.

3.nap: Szobaszemle, Sport versenyek…

4.nap: Lézerharc

5.Nap: szobaszemle, Rám szakadék 12-km túra, Úszkálás a medencében, Számháború.

6.nap:Vonatozás Párkányba (Sturovó), a Bazilikába, Medence parti, tábortűz.

Reggeli: Zsemle.Szalámi,paradicsom,tea Ebéd:Húsleves, Rántott hús, petrezselymes újkrumpli, savanyú uborka

Vacsora: Gombás rizsragu Palacsinta (nutella, lekváros) Jégkrém

Nagyon élvezetes volt a tábor!

KÖSZÖNJÜK SZÉPEN EZT A LEHETŐSÉGET!!

Müller Evelin:

Esztergomi kirándulás

Én már nagyon vártam a 23-át. Reggel tíz óra fele felszálltunk a buszra és elindultunk Esztergomba, az osztállyal.

Amikor oda értünk mindenki gyorsan le akart szaladni a buszról. A pétervásáriak már ott voltak. Amikor lepakoltuk a szobánkba a cuccainkat, utána elmentünk ebédelni. Ebéd után elmentünk a medencébe fürdeni. Amikor megszáradtunk, vacsorázni mentünk, majd a Duna parton sétáltunk és csodáltuk a naplementét. Utána visszamentünk a szállásunkra és lefeküdtünk.

Reggel a 2. napon reggeliztünk és utána Visegrádon hajókáztunk a Dunán. Aztán megnéztük a Királyi palotát, és utána megnéztük a fegyverbemutatót a Salamon toronynál. Aztán utána elmentünk bobozni. Nagyon jó volt. Amikor visszamentünk a kempingbe, elmentünk fürdeni és lefeküdtünk aludni.

A 3. napon közösen sportoltunk, lézerharcoltunk és cool túráztunk. Ez is nagyon jó volt.

A 4. napon reggel is volt a szobaszemle. Mi 10 pontot kaptunk. Azután lézerharcoltunk, gps-szel kerestünk meg dolgokat a városban, gömbfociztunk, fagyiztunk Párkányban. Fociztunk egymás ellen a pétervásáriak és a bogláriak. Utána pedig úszkáltunk, és napoztunk.

Az 5. napon is volt reggel szobaszemle. Mi majdnem mindig 10 pontot kaptunk. Reggeliztünk és utána jött az, amit mindenki nagyon várt. Megmásztuk a Rám szakadékot, ami 12-km es túra volt hegynek fel, majd vissza 12 km. Nagyon izgalmas volt! Amikor vissza értünk nagyon fáradtak voltunk. De azért még elmentünk úszkálni a medencébe és számháborúztunk is utána. Azután pedig korán lefeküdtünk, mert nagyon elfáradtunk.

A 6. napon Vonatoztunk a Párkányba, és Esztergomba a Bazilikába. Amikor visszamentünk medence parti volt, és utána tábortűz. A tábortűznél mi is és a pétervásáriak is táncoltak valamit. Vacsorára pedig kaptunk palacsintát, és jégkrémet.

Reggel, amikor felkeltünk már kellett vinnünk a cuccainkat. Megreggeliztünk és elindultunk haza fele. Amikor szálltunk föl a buszra elköszöntünk a pétervásári lányoktól. Nagyon jó barátnők lettünk. A buszon mindenki szomorú volt.

Nagyon jó volt ez a tábor. Ezt Csilla néninek köszönhetjük, hogy ilyen jól megszervezte. Köszönjük.

Vacsi Anna: Tábor Esztergomban

Június elején Esztergomba mentünk az osztállyal.

A Gran Campingben volt a szállásunk. Hétfőn érkeztünk és fürödtünk a medencében. Kedden Visegrádra mentünk hajóval. Megnéztük a lovagi tornát és boboztunk. Szerdán felsétáltunk a bazilikához. Csütörtökön lézerezés, focizás. Pénteken megmásztuk a Rám szakadékot, ami izgalmas volt. Szombaton vonatozás Párkányba a Mária Valéria hídon, majd este a tábortűznél táncoltunk. Vasárnap hazautazás következett.

Jó volt a tábor máskor is jó lenne elmenni!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>